Yhden äitin turinoita

Lapsiperheen arkea aatteenpunaisten lasien läpi.

keskiviikkona, elokuuta 16, 2006

Koulujuttuja

Vihdoin selvisi se kauan mietityttänyt harjoitteluaika, eli koulun alkamispäivä, ja samaan hyömyyn myös harjoittelupaikka. Saan olla kotona vielä joulukuun puolelle, joka ylitti täysin odotukseni. Samalla se kyllä tarkoittaa sitä, että osa harjoittelusta täytyy sumplia jotenkin luentojen kanssa yksyhteen, koska harjoittelu loppuu vasta helmikuun alussa, ja koulu alkaa jo tammikuussa, viikolla 2. Harjoittelupaikka on ensi- ja turvakoti, johon juuri halusinkin, joten olen kyllä enemmän kuin mielissäni. Viime syksynä, kun minun oikeasti olisi kuulunut tuonne harjoitteluun mennä, sai toinen opiskelija tuon paikan vähän niin kuin minun nenän edestä, mutta tämä hyvittää nyt opettajan teon.

Nyt pääsen sitten laittamaan hoitovapaa jaopintotuki-anomukset Kelaan ja voin varmistaa päivähoitopaikan Veetille. Hirveän helpottunut olo, vaikka tiedänkin että vielä pitää jotenkin järjestellä ne poikkeavuudet, jotka minun jo suoritetuissa ja tulevan ryhmäni käymissä kursseissa on. Minun laskujen mukaan heillä on kolme kurssia nyt jo syksyllä, jotka minulta puuttuu, mutta mietin sitä sitten joulun jälkeen.

Tunnisteet: