Yhden äitin turinoita

Lapsiperheen arkea aatteenpunaisten lasien läpi.

sunnuntaina, toukokuuta 27, 2007

Pihasuunnittelua

Minä olen kova suunnittelemaan, mutta tänä kesänä ihan oikeasti pihalla tapahtuukin jotain. Viime kesä menikin pihakirjoja selaillessa ja kukkia niistä ihaillessa. Nyt minulla on ostoslista ja menen huomenna taimitarhaan taimikaupoille.

Minun listallani on monenmoista perennaa. Jotain jouduin vaihtamaan, kun pikaseen katsottuna ko. taimitarhan hinnastosta ei löytynyt kahta toivomaani kukkalajiketta. Mutta kestän sen kyllä, vaikka olin jo todella kiintynyt toiseen niistä nyt pois jääneeseen perennaan.

Kukkaistutukset eivät ole ainut toimenpide meidän pihassa tänä kesänä. Tällä hetkellä työn alla on etupihan aita sekä siihen liittyvät portti ja roskiskatos. Myös alapihalla on vähän myllätty. Leikkimökin kulmalta sai häädön mooseksenpalavapensas, koska se on kukkiessaan polttava ja täten pikkasen huono tuo leikkimökin nurkka sen sijainniksi. Laatotuksen alta löytyi hirmuisen iso kivi ja sille pitäisi keksiä nyt joku tuhotapa, sillä se nosti laatat mutkalle. Lisäksi poistui keskuudestamme vuorimänty, joka nyt odottaa lopullista kohtaloaan tilapäisistutuksessa kasvimaallamme (!). Se joko pääsee takaisin uusien pengerrysten valmistuttua tai saa antaa tietä pienemmille ja sirommille kartiotuijille.

Ja jottei ihan laiskoilta vaikutettaisi, niin meidän kaikki 11 punaista viinimarjapensasta ovat saaneet uudet tuet. Mustat viinimarjat, kaikki 8, odottavat vielä vuoroaan, mutta aineet niihinkin on jo kutakuinkin olemassa.

Tunnisteet:

1 Comments:

  • At 30/5/07 23:57, Blogger Suvi said…

    Huh huh :) Jopa on menoa teidän pihalla :) Olen ehkä jopa hieman kateellinen, istuttaminen ja kasvattaminen on aina hauskaa. Ja sadonkorjuu aika mahtavaa, kunhan ei ole liikaa satoa :P Varo siis niitä viinimarjapensaita :)

     

Lähetä kommentti

<< Home