Yhden äitin turinoita

Lapsiperheen arkea aatteenpunaisten lasien läpi.

torstaina, tammikuuta 18, 2007

Tää valmistuis kesällä

Olen kierrellyt maita ja mantereita ja Alaskan tuntureita... Juu ja opettajien työhuoneita. Ja niissä on ollut opettaja sisällä. Ja niiden opettajien työhuoneitten opettajien kanssa olemme sopineet monenlaisia asioita. Summa summarum, lopputulema onpi se, että jos ei Veeti saa korvatulehduskierrettä tai minulta katkea kaula, minä valmistun kesäkuun valmistumispäivänä 15.6.2007!!!

Älkää luulko, että tulen pääsemään helpolla. Painan töitä kun pieni sika seuraavat neljä kuukautta. Mutta se on sen arvoista. Tästä tytöstä tulee kuulkaas vallan sosionomi.

Tämän tiedon innoittamana soittaa pirautin eilen pomolle ja sanoin, että se on loppu nyt. Ilmoitin päivämäärän, jonka jälkeen en tule enää töihin, joka tarkoittaa, että tämän nyt menossa olevan opintovapaan jälkeen teen töitä 12 työpäivää ja sen sitten siinä. Ja voihan vihne ja viunale kun oli vaikea puhelu. Miten voi ihminen kokea niin huonoa omaatuntoa siitä että irtisanoutuu? Ja haikeutta siitä, että jättää työn, joka on aina ollut se pieni paha pienen rahan vuoksi. Juuh, mutta niin tein. Omatunto soimasi minkä kerkesi, kun noin jätin heidät pulaan. Ja tuli melkein tippa linssiin kun oli nin haikeaa. Voihan vihne, sanon minä.

Tässä sitä nyt mennään. Mitä tekee ihminen, joka ei yhtäkkiä olekaan opiskelija? Sitä odotellessa, jännittää... Pelottaa!

Tunnisteet: ,

3 Comments:

  • At 19/1/07 10:51, Blogger eeva said…

    JOO! Mitä ihan oikeesti tekee ihminen, joka ei ole opiskelija...? Arvaas millainen tunnemyrsky minulle tuli, kun vakilomituspaikasta työkaveri kysyi, minne meinaan suunnata kun valmistun... Eli ei siis heiltä enää soittoja, ei lomituksia, ei tuttuja asukkaita, en ole korvaamaton! Mikä röyhkeys heiltä, olisivat mokomat perustaneet minulle ohjaajan paikan. Hah.

     
  • At 22/1/07 17:14, Blogger Suvi said…

    Apua :o Pelottavaa.

     
  • At 21/5/07 22:06, Blogger Hullunrohkea opiskelija said…

    Harjottelussa ohjaajani sanoi lohduttavan asian. Ei mun silti tarvi ruveta aikuiseksi, vaikka mulla ois ammatti, oisin naimisissa ja mulla ois lapsi. Huh helpotus :)

     

Lähetä kommentti

<< Home